بنکدار اینترنتی محله شما

نشانه های عسل طبیعی

برای اینکه از طبیعی و خالص بودن عسلی که قرار است خریداری کنید مطمئن شوید، می‌توانید از نکات زیر استفاده کنید:

 

بافت عسل خالص مایع غلیظ است. بعضی از انواع این محصول در اثر سرما سفت می‌شود؛ در حالی که با گرم شدن دوباره مایع خواهد شد.

به یک طعم و عطر و رنگ از عسل اکتفا نکنید. شهد گل‌های مختلف دارای طعم، رنگ و عطر متفاوتی هستند. حتی زنبورهای یک کندو و مزرعه می‌توانند در سال‌های مختلف عسل متفاوتی تولید کنند. به همین دلیل نمی‌توانید از این ویژگی‌ها برای تشخیص عسل اصل از تقلبی استفاده کنید.

عسل خالص و طبیعی معمولاً بافت غلیظ و منسجمی دارد. برای مثال اگر انگشت خود را به داخل ظرف عسل فرو کنید، نمونه خالص کاملاً به انگشت دست شما می‌چسبد و همان جا نیز باقی خواهد ماند. اما نمونه غیرخالص مثل آب از روی انگشت شما فرو می‌ریزد.

روش های تشخیص عسل خالص

بسیاری از روش‌های تشحیص عسل طبیعی که در فضای شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، در واقع قابلیت تشخیص عسل خالص را ندارند. فقط چند راهکار خانگی برای این کار وجود دارد که می‌تواند نتیجه درست را در اختیار شما قرار دهد. این روش‌ها عبارتند از:

 

آزمایش آتش:

فیتیله یک شمع را به عسل مورد نظر آغشته کنید. چنانچه عسل حاوی آب باشد این فیتیله به هیچ عنوان با کبریت روشن نخواهد شد. به عبارتی فیتیله آغشته به عسل ناخالص ترکیب با آب، قابلیت اشتعال ندارد.

آزمایش دستمال کاغذی:

مقداری از عسل را بر روی یک دستمال کاغذی قرار دهید. اگر عسل با آب ترکیب باشد، جذب دستمال کاغذی شده و آثاری از خود بر روی آن نیز باقی می‌گذارد. اما عسل خالص به هیچ عنوان جذب حوله کاغذی نمی‌شود.

آزمایش سرکه:

در یک لیوان مقداری آب و سرکه بریزید. حالا یک قاشق عسل به این ترکیب اضافه کنید. اگر ترکیب حاصل کف کند، مشخص می‌شود که عسل خالص نیست.

تست آب:

عسل را با مقداری آب ترکیب کنید. عسل خالص به سختی در آب حل میشود. اما عسل ناخالص به راحتی در آب حل می‌شود. در ضمن عسلی که دارای شکر است رد سفیدرنگی از خود به جا می‌گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب